erik en bas


Vormgever/fotograaf Erik Speckmann en copywriter Bas Holzhaus werken geregeld samen aan grote en kleine projecten. Ze zijn elkaars klankbord, vullen elkaar aan en bedenken leuke dingen voor leuke klanten. Daarnaast hebben ze ook elk eigen klanten die ze met andere collega's van dienst zijn.

Op Erik & Bas lees je over recente en minder recente projecten. Meer informatie vind je op
imagio.nl erikspeckmannfotografie.nl basholzhaustekst.nl





maandag 16 juli 2012

Aandacht vasthouden met een knijper



Als bedrijf moet je aan de weg timmeren. Klanten staan nu eenmaal niet in rijen voor je deur te wachten. Maar hoe val je op? En hoe houd je de aandacht vast? Wij kozen voor iets doodgewoons: een knijper. Een maakten er een mailing van.

Geselecteerde prospects kregen een envelop met daarin een dubbelgevouwen kaart met een knijper er op. De tekst op de kaart betoogt dat reclame voor een knijper niet echt nodig is. Als de oude op zijn, kopen we immers weer nieuwe. Hetzelfde geldt voor het dagelijkse halfje wit. Of de tandarts die elk half jaar z’n vaste klanten langs krijgt.
Maar uiteraard zijn dat de uitzonderingen. Wie wil verkopen, wie omzet wil maken, moet in beeld zijn en blijven. Juist als het economisch gezien wat minder gaat. En daar kunnen wij dan weer bij helpen. 

De mailing had ook nog een vervolg op internet: reclame voor een knijper is immers wél zinvol als je wit communiceren wat je er nog meer mee kunt doen dan alleen de was ophangen. Op een speciale webpagina hebben we wat suggesties voor ander ‘knijpergebruik’ geplaatst. Aanvullingen waren (en zijn nog steeds) zeer welkom.
Tijdens een netwerkbijeenkomst kreeg de de actie nog een extra impuls. We hebben daar knijpers met een kaartje verspreid.

Erik en Bas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten