Als bedrijf moet je aan de weg timmeren. Klanten staan nu eenmaal niet in rijen voor je deur te wachten. Maar hoe val je op? En hoe houd je de aandacht vast? Wij kozen voor iets doodgewoons: een knijper. Een maakten er een mailing van.
Geselecteerde prospects kregen
een envelop met daarin een dubbelgevouwen kaart met een knijper er op. De tekst
op de kaart betoogt dat reclame voor een knijper niet echt nodig is. Als de oude
op zijn, kopen we immers weer nieuwe. Hetzelfde geldt voor het dagelijkse
halfje wit. Of de tandarts die elk half jaar z’n vaste klanten langs krijgt.
Maar uiteraard zijn dat
de uitzonderingen. Wie wil verkopen, wie omzet wil maken, moet in beeld zijn en
blijven. Juist als het economisch gezien wat minder gaat. En daar kunnen wij
dan weer bij helpen.
De mailing had ook nog
een vervolg op internet: reclame voor een knijper is immers wél zinvol als je wit
communiceren wat je er nog meer mee kunt doen dan alleen de was ophangen. Op
een speciale webpagina hebben we wat suggesties voor ander
‘knijpergebruik’ geplaatst. Aanvullingen waren (en zijn nog steeds) zeer
welkom.
Tijdens een
netwerkbijeenkomst kreeg de de actie nog een extra impuls. We hebben daar
knijpers met een kaartje verspreid.
Erik en Bas
Geen opmerkingen:
Een reactie posten